Telefoanele, tabletele și puzderia de gadgeturi și aplicații mobile care rulează pe acestea ne-au schimbat radical viața într-o perioadă incredibil de scurtă. Saltul tehnologic a fost uriaș în ultimii ani și tot mai multe persoane nu mai concep să trăiască fără dispozitivele smart de comunicații.
Amintiți-vă cum arăta telefonul vostru mobil acum 10 ani. Era cumva Nokia 3210, 6010 ori 6680? Poate era Blackberry, Motorola Razor sau Sony Ericsson. Mai țineți minte cum era când trimiteați SMS-uri ori vă străduiați să faceți fotografii cât mai clare cu telefonul? Parcă a trecut o veșnicie, nu un deceniu.
Accesoriile au făcut diferența
Părtaș la revoluția tehnologică a fost și Quickmobile. Ideea înființării firmei a apărut în 2005 și tot atunci a fost pusă în practică, într-un spațiu de doi metri pătrați din Baia Mare, obținut prin intermediul tatălui unui bun prieten. „Am început, ca mulți alții, prin vânzare de telefoane mobile, însă cu totul și cu totul altfel. Eu acumulasem deja experiență în domeniu, în Franța. În plus, cunoșteam foarte bine specificul și problemele pieței din România.
În 2005, cine dorea să-și cumpere un telefon mobil nu putea să o facă decât de la un operator telecom, condiționat de un abonament. Ei, noi am venit cu alternativa. Am pus la dispoziția românilor, încă de pe atunci, cele mai noi telefoane lansate în lume, fără abonamente telecom, la pachet cu toate accesoriile necesare. Și, dacă privesc înapoi, pot spune că aceste accesorii au facut diferența și au propulsat brandul Quickmobile”, rememorează Tudor Țiboc.
Ideea comercializării de accesorii îi aparține soției antreprenorului băimărean. „Angi mi-a spus într-o zi, uitându-se la un telefon, că nu se potrivește să ai un telefon premium într-o husă ieftină și avea dreptate.” Pariul pe „tech trend” s-a dovedit câștigător.
Q, vedeta noii identități vizuale
La împlinirea a 11 ani, Quickmobile a venit și cu o nouă identitate de brand, care a fost lansată în cadrul IMWorld 2016, cel mai mare târg de tehnologie din Europa Centrală și de Est. Rebranding-ul s-a făcut în echipă, dar strategia îi aparține agenției Hyestudio, care a făcut din “Q” simbolul central.
„Noua identitate a plecat de la noi și de la consumatorii noștri, fără de care nu am fi ceea ce suntem astăzi. Întreaga echipă Quickmobile este fascinată de tehnologie, iar clienții noștri sunt la fel de pasionați. Pe lângă acest ingredient, întotdeauna ne-am mișcat rapid, «quick», iar mobilitatea și diversitatea sunt ingredientele de bază ale rețetei Quickmobile, lucruri pe care le transmite foarte clar naming-ul brandului”, a explicat Tudor Țiboc, care a adăugat că la regândirea strategiei de branding s-a ținut cont și de noile obiective de business.
Branduri în formare
Quickmobile nu este singura preocupare a soților Țiboc, care investesc și în startup-uri, pe care speră să le transforme în branduri. Aceștia susțin Sprijina.ro, proiect de crowdfunding lansat în 2015, care a reușit, în mai puțin de un an, să se impună drept cea mai importantă platformă 100% românească de pe piața locală. De asemenea, dezvoltă Sole Luxury Boutique, iar ca noutate un model de franciză „retail în retail”. Brewtiful este un lanț de espresso bar creat special pentru retailerii care vor să-și crească numărul de clienți și să îi fidelizeze pe cei existenți, acesta fiind prezent în magazinele Quickmobile și Sole Luxury Boutique din țară, dar și în Distrikt 42 din București.