Proiect


„Făcut în Maramureș” este un proiect inițiat și derulat de Asociația „Pro Maramureș”, prin care se propune organizarea unei comunități creative pornind de la povestea nașterii și evoluției unor branduri, din dorința de a oferi o ocazie pentru colaborări și proiecte comune. Într-un astfel de spațiu se pot reuni designeri, creatori din toate categoriile, experți în marketing, specialiști în comunicare și PR, alături de oameni de afaceri cu viziune și curaj.

Concret, proiectul „Făcut în Maramureș” constă într-un pachet de servicii creative oferit de Asociația Pro Maramureș comunității, cu scopul promovării creatorilor de branduri locale (produse și servicii de succes industriale și meșteșugărești):

  • organizarea unei întâlniri a talentelor, la care sunt invitați să se cunoască proprietari și creatori de branduri locale
  • inițierea unui hub creativ pentru a permanentiza astfel de acţiuni
  • editarea, publicarea și distribuirea gratuită a unui catalog al creatorilor locali de branduri
  • crearea unui website al proiectului
  • derularea unei campanii multimedia de promovare a creatorilor locali de branduri.

Un element important al proiectului este catalogul creatorilor locali de branduri, care a fost realizat în urma unei selecții a brandurilor făcută în baza regulamentului distribuit participanților. Astfel, 10 branduri au fost desemnate de către reprezentanții Asociației Pro Maramureș, 10 branduri au fost propuse în urma chestionării a peste 100 de consumatori independenți, iar alte 10 au fost selectate în urma consultării mai multor specialiști locali din domeniile creativ (agenții de creație, grupuri, persoane active la nivel local în domeniul brandingului sau conexe).

Proiect Facut in Maramures

Au fost vizate în principal brandurile de firmă, nu cele generice și anonime cu care se identifică Maramureșul, pornind de la ideea că apariția unui brand comercial conține în sine un act creativ, cu autori identificabili, care merită să fie cunoscuți și promovați.

Poveștile creatorilor și proprietarilor unor cunoscute branduri din Maramureș sunt mediatizate gratuit cu scopul de a contribui la creşterea industriilor creative.

„Făcut în Maramureș” face parte din ofertele culturale declarate câștigătoare în competiția națională CultIN 2016. Poate fi un motiv de mândrie pentru oamenii locului faptul că proiectul înscris de membrii Asociației Pro Maramureș în competiția națională CultIN 2016 a câștigat o finanțare pentru care s-au bătut multe alte ONG-uri și firme din țară. Astfel, s-a realizat prima ediție a catalogului online și tipărit dedicat creatorilor locali de branduri. Timpul scurt avut la dispoziție și resursele limitate n-au permis realizarea unei lucrări exhaustive, dar mizăm în viitor pe un sprijin mai larg și o mai mare anvergură.

Cheltuielile eligibile ocazionate de implementare sunt decontate în proporție de 80% din fonduri publice de către Ministerul Culturii (34.365 lei), iar diferența de 20%, la care se adaugă cheltuielile neeligibile, sunt acoperite prin eforturile membrilor şi din surse atrase de către Asociație.

Inițiativa civică este născută din dorința membrilor Asociației „Pro Maramureș” de a contribui la dezvoltarea comunității în care trăiesc, de a inspira și alte povești de succes.